Pavouci ve flašce

Blog pro účastníky PvF z Neviditelného psa, ale i ostatní

Edituje Halladin / halladin@seznam.cz

pavouci

Jak jsem se stal vyvrhelem (JiV o)

ctyrkolka



Mám takový každoroční rituál. Vždy, když začnu vidět Orion nad sousedovic stodolou, vylezu z lesa a odeberu se do matičky stověžatý. Tam žasnu nad výdobytky civilizace (horká voda teče do vany a není k tomu zapotřebí ani jedno polínko, občané, do kterých bych to neřekl,  zasvěceně hovoří před trafikou o judikatuře ústavního soudu apod.).  Pak se připojím k síti a oznámím lidem, co s nimi mluvím ( a oni se mnou ),  že tu zase (rozuměj ještě )  jsem a jak šel život od jara do zimy.

Jivova "babička" Sakra , tu bych bral taky , ale nemám čtyřkolku ! (pozn. Halladin)

 

 

 

 

 

 

 

 

Takhle jsem loni chtěl Halladina udivovat svými cyklistickými výkony. Moc ho to neoslnilo, je to taky již trochu pohodlný pán v letech a stal se raději mariňákem.  Má pravdu, cyklistika  není nic důstojného pro starší pány.

Proto, když jsem mu letos oznámil, že jsem se na starý kolena stal vyvrhelem (alespoň podle TV jsem se zařadil mezi ničitele přírody obecně, se zálibou v  ničení přísně chráněných lokalit speciálně ),  to  jej  zaujalo natolik, že si řekl o foto a jestli bych třeba k tomu něco nenapsal.

Tak tedy, kolo jsem nechal pověšený na trámu a krajinou se pohybuji  na úplně nové čtyřkolce. Línej jsem byl odjakživa a nestydím se zato ( lenost – nositelka pokroku) a v Brdech a okolí je to samý kopec. Na jeden takový jsem vyfuněl a tam nahoře pohodlně seděl chlápek na čemsi, vykuřoval a kochal se krajinou. Vyčerpání a závist se mnou mlátily o zem.  Mezi řečí jsem se od onoho dotyčného dozvěděl, že k řízení těchto vynálezů není zapotřebí řidičák na motocykl, ale stačí ten na auto. To rozhodlo, protože do té doby mě brzdila představa, jak si ve svém pokročilém věku rozšiřuji řidičák.

Do týdne jsem to  přivezl na dvůr. Nádhera !  Celkem jsem měl kliku, nic moc jsem o čtyřkolkách nevěděl ( na chalupě nemám internet) a mezi čtyřkolkami hloupě koupit není žádné umění.  Zakoupená strojovna  ( Jumbo 302)  je slušný  průměr mezi pracovními  čtyřkolkami (kategorií je hafo), především v poměru výkon/cena.  Má to obsah 300cm, převod variátorem, odstředivou spojku, vodní chlazení, náhon kardanem na zadní pevnou nápravu – bez diferenciálu, hydraulické brzdy. Je to prodloužená homologovaná dvoumístná verze.  Má to kouli, nikoliv však v TP a na naviják jsem si nepřiplatil.  Než si jeden zvykne, tak na silnici při rychlosti nad 50 km/ hod., s obutím „ drapáky", to dá zabrat. Podle papírů to chodí 96 km/hod, ale já s tím jezdím tak 80.  Styl jízdy trochu jako na sajdě,  průchodnost terénem jako tank ( má to redukci). Do 40 km/hod to velmi živě akceleruje, potom již jen normálně. V terénu je výhodnější jezdit sólo.

Jezdit na tom je strašná prdel  ( my bajkeři  si na slušné výrazivo nepotrpíme). Na trhu jsem si koupil černé tričko s vymalovaným orlem. Přítelkyně (takto babička) přistoupila na hru. Ta má  tričko ze stejného zdroje, s vymalovanou rukou, jakoby Kalouskovi ukazovala, že je jednička. Máme to vymakaný, přijedeme k hospodě, kde nás ještě neznají (již ten rachot podivného stroje budí pozornost), sundáme přilby a objeví se postarší dvojice. Já si dám dvě piva a odjíždím na tandemu – řídí babička. Ono, když se jede katolicky, tak s tím automatem a odstředivou spojkou je to velmi vhodné k řízení pro dámy. A abych byl hodně stylový, nechal jsem si narůst plnovous. Za léto mi pozdravilo víc mladíků, než dřív za 10 let ( my bajkeři, když se míjíme, tak se zdravíme).

 A s tím vyvrhelem nejsem daleko od pravdy. Jakmile sjedu ze silnice do terénu, jsem ostře sledován. Nejsnaživější jsou myslivci, v každém vidí pytláka. Je mezi nimi  zřejmě dost majetných lidí, jezdí také terénem, ale v klimatizovaných autech, co stojí od 1 mil výše.  Jeden takový si zajel, jen aby mě mohl zkontrolovat a následovala konverzace. Myslivec:„co tady děláte ?" (Pozn. Jsem hrdým vlastníkem lesa, celkem ½ ha a myslivci mi dlouho pijí krev). „To je dobré, já jedu na své strojovně kolem svého lesa zkontrolovat, jestli mi tu zase nějaký holomek nechce dělat černou skládku. Co tu chcete vy, ukažte kufr!"  Tak mi vysvětlil, že je tím myslivcem ( já to věděl od začátku). Já ho posílal někam hodně daleko s tím, že nejsem členem jejich honebního společenství a oni, že se mnou nemají smlouvu. Nedostal jsem ho, chvíli jsme se zkoušeli, ale on svůj zákon dobře znal. Myslivci žádnou smlouvu nepotřebují, myslivecká loby ve sněmovně jim udělala zákon, že vám klidně mohou vlézt až na dvůr. Ale my bajkeři jsme taky tvrdý, já jim ještě ukážu!

Jinak pěkný vánoce všem, ale už aby bylo jaro. Zimní ježdění je prý ještě lepší, no uvidíme. Ty vyhřívané rukojeti zas tak drahý nejsou a nepromoky taky ne.

 

linkuj.cz vybrali.sme.sk

halladin | 2.01.2010, 13:50:00 | trvalý odkaz | Novější | Starší

Komentáře (97)

1 hezké
onlooker | 02.01.2010, 14:08:07
ten spolujezdec sedí mezi těma černýma bedýnkama vzadu? To musí mít štíhlé pozadí!
2 jerry přestal psát na Psa
jerry,the stupid mouse | 02.01.2010, 20:34:52
jednak ho to nebaví a pak taky, stejně každej z těch Tlachalů tam už věděl, co by na to řek jerry... Tak nač se opakovat?
Obávám se, že to víte už i tady. Schválně -vztah jerryho k čtyřkolkám? Samozřejmě -stejně jako k Topolroubkům, tedy velmi, ale opravdu velmi negativní. Souhlas-čtyřkolkář - vyvrhel. :-)
3
krista | 03.01.2010, 15:47:05
onlooker mě předběhl, tak vážně - kde ten spolujezdec sedí?
4 Sezení spolujezdce,
JiVo | 03.01.2010, 17:34:16
je v pořádku. Foto zkresluje, vejde se tam i prostorově výrazné pozadí.Mimo to jde ten box snadno sundat. Odpůrcům čtyřkolek sděluji, že já je vzhledem k věku, dlouho zlobit nebudu ( podle jakéhosi neoficiálního průzkumu na Quadmánia.cz, jsem nejstarší čtyřkolkář široko daleko). Příští týden musím navštívit lékaře pro druhé konstatování, že jsem, jak doufám ( tedy až na tu hlavu) zdravotně způsobilý k řízení. A pokud se chtějí účasnit kampaně proti, tak při troše práce najdou příslušnou stránku, včetně návodů jak spáchat vraždu (natažené ocelové lanko ve výši krku). Pavoukům přeji hezký nový rok, sobě pak ještě pár tisíc hezkých km.
5
krista | 03.01.2010, 18:38:09
A proč jsou čtyřkolkáři vyvrhelové? Já jsem nabyla dojmu, pod vlivem nějaké detektivky, v níž čtyřkolka hrála roli, že to je stroj spíše pracovní - k objíždění polí a tak.
6 Kristo,
K-k. | 03.01.2010, 19:15:30
čtyřkolky jsou v tom nevinně - bohužel mlaďasové, co na nich aspoň tady jezdí, se chovají jak hovada. Tohle například je národní přírodní rezervace Úhošť- v místech, kde se nesmí chodit mimo pěšinky se prohánějí frajírci na terénních motorkách - čtyřkolky už tam byly viděny taky http://www.kaaden.ufouni.cz...m.jpg Zhruba v těchhle místech http://kaaden.ufouni.cz...00018.jpg kde není opravdu kam uhnout, mne málem přejel frajer na čtyřkolce, co se vyřítil shora a kalil si to tím třešňovým tunelem, co to dalo. Zapadla jsem do křoví i se psem a frajer prosvištěl a ani se neohlídnul, co je s námi. A stejným způsobem jezdějí i městem - pochopitelně bez SPZ. Jenže to jsou synci místních horních deseti tisíc, takže policajti jim jdou z cesty a radnice taky.
Věřím, že JiVo jezdí civilizovaně, ostatně cestu na pivo lze považovat za pracovní, bohužel tihle různí frackové udělali čtyřkolkám (a terénním motorkám) hodně negativní reklamu.
7 a ještě dodatek:
K-k. | 03.01.2010, 19:20:47
když jsem psala o NPR Úhošť, neuvědomila jsem si, že nejste zdejší - takže informace o rezervaci http://www.cittadella.cz...uhost_cz a pár fotek - ale bylo tehdy hrozně blbý počasí, takže nic moc http://kaaden.ufouni.cz...index.htm
8 Po reklamaci mi poslal JiVo fotku " babičky)
Halladin | 03.01.2010, 19:36:34
- svou prý nemá.
Sakra, ta babička je kus, takže neleňte, a koukněte se na článek znovu :-)
9 a stejně bysem
onlooker | 03.01.2010, 20:13:36
chtěl foto jak tam sedí dva
10 ad 5- k čemu je člověku takováhle pitomost?
jerry,the Christmas mouse | Mail | 03.01.2010, 20:15:26
A pole se objíždějí na traktůrku...
A na pivo tímhle zvrhlým strojem??? Normální lidé pěšky, či na kole.:-)
11 Z kola, či motorky se dá lehce spadnout.
Halladin | 03.01.2010, 20:18:38
tady to už tak jednodsuché nebude. Člověk jede jako v autě, a přitom je na vzduchu :-)
12 Z kola, či motorky se dá lehce spadnout.
Halladin | 03.01.2010, 20:19:10
tady to už tak jednodsuché nebude. Člověk jede jako v autě, a přitom je na vzduchu :-)
13 ac jsem se uz vyjadril jinde,
Mysch | 03.01.2010, 23:39:16
nejak tu souznim s jerrym. ale libilo se mi, a tu fotku jsem dal taky jinam, jak na tom umej radit deti.
14 K čemu?
Ifča | Mail | 04.01.2010, 17:48:37
ad 10
Náhodou je to užitečný stroj. Taky jednu v domácnosti máme :-) A dokonce je to fakt pracovní stroj, manžel má na to dokonce i živnostenský list a v zimě tím na Vysočině najíždí běžecké stopy.
Pravda, nějak se s tou koupí trefil ausgerechnet do globálního oteplování, takže to využití je trochu menší, než se čekalo. Dokonce mu prý v tamním "tekstilu" i Vietnamec vyčetl, že od doby, co má tu "čiškolku", "není žádná šníh".
15 Ad 14-to beru
jerry,the Christmas mouse | Mail | 04.01.2010, 21:32:31
běžky jsou bohulibým sportem, i když jsem kupodivu sjezdař- tak to prostě je, že radši sjezduju.Snad tahle zima bude lepší :-)
No on ten příspěvek je taky o komické touze stárnoucích chlapů zůstat mladý, ženský to asi moc nechápou.
Ale já se s tím radši vyrovnávám jinak - v létě třeba ježděním na inlajnech. je to levné a zdravé.:-)
16 jerry, špatně,
Halladin | 04.01.2010, 22:08:01
já Jiva znám osobně, takže vím, že ze sebe rozhodně nechce dělat mlaďocha.
Ono je to úplně jinak ( vím to z vlastní zkušenosti) Já od dětství četl Ransomovky, četl o námořnictví, a chtěl to zkusit. Ale furt na to nějak nebyl čas. A pak jsem si uvědomil, že toho času už moc není. Nejde oni o léta života, ale třeba o zdraví a fyzické schopnosti.

Myslím, že s Jivem to bude podobně.
Mimochodem, se staršími kostmi ty inlajny nebudou to pravé ořechové.
17 Halle dík,
JiVo | 04.01.2010, 23:02:18
ale to snad ani nebylo nutný :-))
18 Jivo, není zač, to je automatika
Halladin | 04.01.2010, 23:43:35
Už jsem si zvykl u Jerryho působit coby Kancelář pro uvádění věcí na pravou míru :-)))))))
19 re Kancelář pro uvádění věcí na pravou míru
onlooker | 05.01.2010, 08:27:57
by byla nesmírně užitečná věc, která by měla za úkol v povinné příloze našich novin (skoro všech) korigovat ty nesmysly, co tam redaktorští páni a dámy píší :-))
20 Strašně stará historka
JiVo | 05.01.2010, 12:40:39
To takhle touhle dobou dorazili do Betléma tři králové, aby se poklonili novorozenci. Jak tak lezl první z nich do chlíva, málo se sehnul a pořádně se praštil. S výkřikem " Ježíši Kriste, to bude boule" se chytil za hlavu. Stojící Josef šťouchl loktem do Marie a povídá:" To by bylo jméno pro kluka!!! A ty pořád Hugo, Hugo"
21 16- někdy je dobré uvést věci na pravou míru
jerry, the stupid mouse | Mail | 07.01.2010, 11:38:45
nicméně články propagující lenost a motorismus se mi jako lékaři nikdy líbit nebudou.:-)
22
Ifča | Mail | 08.01.2010, 18:02:42
ad 21
No, prosím... a Halladin jako lékař je dokonce zveřejňuje na vlatním blogu. :-D
23 Halladin je zubař -
jerry,the stupid mouse | Mail | 08.01.2010, 21:58:38
ten radí lidem , aby si čistili zuby, ne aby se hýbali.:-)
24 Dovolila jsem si
Ifča | Mail | WWW | 08.01.2010, 23:54:42
tedy hodit odkaz i na jedno echt pracovní lenost nepodporující (ba právě naopak) nasazení "čiškolky".
(A jak tak koukám z okna... už NIKDY si nebudu veřejně stěžovat, že nepadá sníh!)
25 Lenost a motoristické sporty
09.01.2010, 16:31:08
celkem nemají nic společného.
26 ad 24
jerry,the stupid mouse | Mail | 13.01.2010, 21:21:16
Náhodou,krásná zima, i ta čtyřkolka na sněhu vypadá lidsky :-)
27 ad 26
Ifča | Mail | WWW | 15.01.2010, 11:02:38
No, to jo... jen jsem si až po odeslání uvědomila, že když se sundají čtyři kola a nasadí čtyři pásy - je ještě pořád čtyřkolka? :-)
28 A nejsou potřeba
jonáš | 20.01.2010, 13:37:34
dvě kola na každej pás?
29 Kola
Ifča | Mail | 21.01.2010, 08:50:56
Ale, co já vím... V takovém případě se čtyřkolka na zimu stává osmikolkou?
30
K-k. | 21.01.2010, 18:00:51
osmikolkou? Tedy baboukem?
31 Zcela OT, ale dotaz:
aida | 27.01.2010, 21:52:50
vy už jste to tu všichni zabalili? Včetně pana majitele (který si ani nevzpomenul na výročí blogu, aspoň malým příspěvkem, o dortíku a pokecu u vínka nebo kafíčka jako dřív ani nemluvě)? A co říkáte na situaci na NP? Osobně mám pocit, že se historie opakuje; dnes k tomu měl docela dobrý článek Šaman, ale s tím Klondajkem mě naštval, bral to podle Haase, ne podle pravdy.
32
K-k | 28.01.2010, 08:01:43
situaci sledujem i komentujem, u Tarase například a tak porůznu. Ale NP už nebyl "náš" NP, takže sledujem spíš z povzdálí. Co říct? Je ho škoda, ale pracovali na jeho likvidaci pilně a dlouho, teď to bylo spíš odpojení pacienta v klinické smrti od přístrojů. Neff si už dávno našel jinou zábavu. Ty výkřiky Honzy TM a jeho klonů, které tam začínaly převládat, opravdu nemusím.
33 zdravím,
herdekbabka | 28.01.2010, 16:16:38
ono tukat jedním prstem na klábosnici a pracně přestavovat s jednou rukou v gypsu po loketa s druhou dva prsty na dlaze neni to pravé ořechové....takže jen občas čtu...ještě že to funguje na myš.. parádně by si odpočala.. tedy bedna...:/
34 Ad 32 -jerry taky zmizel z NP
jerry,the stupid mouse | Mail | 28.01.2010, 17:17:24
přestěhoval se .Nechcete zkusit tohle- http://www.hradniforum.ic.cz...arch

Tam se te´d vyskytuju a jsem tam možná nejstarší,ale o to nejde.Jde tam o historii a všichni jsou tam velmi slušní./včetně jerryho/

Co se týká NP -Neff píše teď velmi špatně a asi tuším proč. A jinak tam stejní lidé píší stejné články a stejní lidé reagují stejně. Samé nadávky a žádný humor. Nějak se mi tam přestalo líbit. A abych snad pak psal dokonce pod svým jménem a bez smajlíků- nic pro mě. Anebo mám snad vážně komentovat, co řekl někdo z Topolroubků? :-(((
35 u Šamana na blogu
K-k. | WWW | 28.01.2010, 18:44:01
je v diskuzi pod článkem (odkaz je na www)odpověď ON na dotaz proč a co se děje - kdo chce, ať tomu věří. Kdyby nebylo toho nesmyslného a zmateného banování v období Klondajku (a na to navazujících lží), pokračujícího v mírnější podobě i v době následující, tak by mi to Neffovo vysvětlení připadalo mnohem věrohodnější.
36 Aido, nějak chybí energie,
Halladin | 28.01.2010, 21:33:23
dokonce i k zvládání běžných povinností.
37 a co
herdekbabka | 28.01.2010, 21:41:20
Puňťa???
38 Punťa
K-k | 28.01.2010, 21:44:50
Halladina zvládá docela dobře, herdekbabko! :o)))))))))))
39 Herdekbabko, Punťa je v pohodě,
Halladin | 29.01.2010, 05:59:19
"rozšlapává" tu poraněnou nožičku, už ji používá docela slušně, i když , pokud má naspěch skáče po třech.
Neustále se to, i když pomalu, zlepšuje. Nějaké následky asi zůstanou natrvalo.
Ale žít se s tím dá, a on sám si z toho moc těžkou hlavu nedělá.
40 Ad 36 -Už taky jen objímáš stromy?
jerry, the stupid mouse | Mail | 29.01.2010, 12:20:55
To co ty říkal Zeman taky v Tvém věku a podívej, kolik teď má dědek energie!:-) Mimochodem, když slyším, nebo čtu jen Topol..., Paroub..., Sobot..., Lang...-hned vypínám, přepínám,obracím list, ale když slyším Zeman, zpozorním. Ta jeho strana se mi snad jen zdá. Jako bychom se octli ve světě za zrcadlem, jako Alenka.:-))) Něco tak komického a neuvěřitelného jsem snad ještě neviděl. To snad časem někdo zfilmuje a pro komiky to bude výzva.:-)))
Takže , Halle, uvědom si, kolik Ti je a trochu víc aktivity , ať za deset let nezešílíš a nebudeš to tady objíždět jako Zeman s tím svým Jurským parkem.:-)))
41 No, Jerry,
aida | 29.01.2010, 14:20:03
on tam má teďka v širším rajónu novou kolegyni, tak třeba bojuje s konkurencí? ;-) Nebo zimně-předjarní únava? Nebo krize středního věku?
P.S. Máte pravdu, ten Zeman a spol., to je fakt něco neuvěřitelného, mimo všecky představy.
42 Pro Katrin
aida | 29.01.2010, 14:25:12
On už zase funguje? Já už na to nějak nemám sílu energii sledovat, jak se kdo vyspal a rozhodl, že zruší/obnoví blog, dtto Faust (s tím jsem měla a mám trpělivost větší, anžto ho osobně znám a mám ráda, navíc jsem jeho "dcerka skoro vlastní"). Vždycky se říká, že ženy jsou křehké nádoby, ale připadne mi, že pánové asi víc, QED.
43 Pro herdekbabku
aida | 29.01.2010, 14:26:53
Co jste chudino probůh dělala, upadla jste na náledí? Soucítím s Váma.
44 A nakonec pro pána blogu
aida | 29.01.2010, 14:32:12
drž se, nepodléhej depresi, zas bude jaro, sluníčko a teplo. A vyjedeš na lodičce, atd., atp.
P.S. Ta nová kolegyně, to je ta dcera mojí šéfky, jak jsme se o ní kdysi párkrát bavili, už mezitím stihla dostudovat. Na podzim převzala jednu praxi v Drnholci, prý k ní jezdí pacienti až z Mikulova.
45 ad 42
aida | 29.01.2010, 14:35:52
Omlouvám se za "sílu energii" - psala jsem to narychlo, nečetla to po sobě a vyšel z toho nesmysl.
A teď už zas pomalu končím, odpoledne jedem běžkovat na Vysočinu, u PC budu až v neděli. Mějte se, přeju pěkný víkend!
46 Aido jen jsem vynášela odpadky
herdekbabka | 29.01.2010, 17:51:09
do /z boží vůle- šéfky TO naší radnice, podporované starostou / odsunutých pozic tak 50m a snad více vzdálených kontejnerů - po starostlivě MČ uklizených veřejných komunikacích ....:-// ale to by bylo na delší psaní i když poučné.....
47 Taras funguje,
K-k | 29.01.2010, 19:08:55
ale babouci asi nefungujou (aneb pokus)
48 aha,
K-k | 29.01.2010, 19:10:30
tak už i babouci stojejí na všech osmi nožičkách: jo, Taras funguje a má blog na původním místě, jen diskuzi odstěhoval - ale u článků na ni má odkaz. No jo, no... ;o)))
49 nejak nevim,
Mysch | 31.01.2010, 22:38:59
pes je mi uz dlouho ukradenej, a na hledani nahrazek za nej nemam cas a chut.
Myslim, ze si to neff zavinil sam. ona ta jita byla prece jen o mnoho rozumnejsi, nez nohsled wagner.
50 no Myshi, zapomínáme, že čokla
herdekbabka | 01.02.2010, 10:13:47
Neff předčasem prodal....údajně si nechal jen úvodník, nebo to byl spíš závazek.Ale od jisté doby začaly být i ty úvodníky divné a ne vždy v jeho stylu. A taky se od té doby podstatně změnil přístup k výrazivům. TO CO bylo je původně zakázáno bylo podstatně rozmnoženo, stala se z toho žumpa.... původní slušnost a úroveń pryč.. dostalo se to na úroven bulváru a ještě hůř.....škoda že se čokl dostal na likvidační úroven mno lidovek...vlastně je to symbolické....NEFF a mladá fronta, NEFFa jeho/náš pes.... nebo je to věkem, kdo ví. Ony i ty jeho poslední knihy taky nejsou co bývaly, v podstatě nečitatelné bez prrášku na žaludet, zatím co mistři sci-fi věkem byli stále lepší, s ním to jde jaksi taksi..příliš podléhá upadající úrovni mladých a taky za každou cenu profitovat z minulosti ... hmm





ń
51 50 -víte, já bych ho neodsuzoval
jerry,the stupid mouse | Mail | 02.02.2010, 18:13:41
Když někdo zažije takovou bolest,jako pan Neff, nepřál bych to nikomu.Druhá věc je, že se Pes nedá z 95% číst a Úvodníky už vůbec.:-(
No nic, teď bude vhodný pro třeskutě vážné a namyšlené grafomany, kteří by se nejraději podepisovali i s čestnými doktoráty a tituly. Nemyslím si, že by mě to zajímalo...
52 neodsuzuji, ale mám dojem,
herdekbabka | 02.02.2010, 23:07:44
že časová posloupost je jiná...
třeskutě vážné,??? spíš další třicítka přitakávČŮ si bude notovat a budou to vydávat za hlas lidu, žádná debata různých názorů jak bejvávalo....
I když se divím... vždyť tam bejvávalo tolik dobrých nápadů, ze kterých by\ mohli čerpat popř... varování čemu se vyhnout... ale holt....NO změna je život.....
53 52-možná máte pravdu...
jerry,the stupid mouse | Mail | 03.02.2010, 17:50:41
já jako lékař vidím zbytečnou smrt mladého člověka velmi špatně- jako by nestačily nemoci a úrazy...Ale je pravda, že se i v téhle době rozčiloval nad politikou, což je pro mě nepochopitelné.Každej jsme asi jinej....
Je ale pravda, že Wágnera jsem nikdy nemusel, občas jsem mu psal i parodické komentáře- no nejvíce se vyznamenal s Bémem, co prý nevylez na Everest. Prý byl zavřen ve švýcarském sanatoriu, samozřejmě Wagner nenapsal, v kterém. Ještě mi tam chyběl Bémův dvojník, co tam vylez místo něj a pak byl zákeřně zlikvidován.:-)
A myslím, že se mu pan Neff začíná čím dál víc podobat.:-((
54 bane jerry,
Mysch | 07.02.2010, 18:18:39
tim to neni. jednak neff nebyl nikdy clovek rovnej. pes zacal upadat kdyz se neff scuchnul s tou hereckou.
dalsi ranu mu dal vyhazov jity splitkove ( i kdyz jsem ji zrovna nemilival) pak prodej lidovkam a wagner uz to jen dokoncil. to vse bylo davno pred smrti jeho dcery.
55 dnes je 15 unora,
Mysch | 15.02.2010, 21:26:06
a od sedmeho se nikdo neozval. takhle soudruzi nevybudujeme vubec nic.
a kouknete na novy babouky. pro ty uz vubec nemam slov.
56 Padouchu!
zahradnik | Mail | WWW | 15.02.2010, 22:30:44
Neví, ale většinu čtyřkolkářů bych lovil jako škodnou bez jediného dne hájení. Ale JIVO má vyjímku, protože určitě nepatří mezi gaunery, kteří jedou korytem řeky vpstruhovém revíru a vůbec jsou mu podobné prasárny, vzhledem k jeho šedinám cizí, že jo? :-))
57 55 -dobrý co? Noví babouci?:-))
jerry, the stupid mouse | Mail | 17.02.2010, 13:25:26
Ale já z nich zmizel už předtím. To, co mi vadilo už teď , se te´d jen umocnilo. Tedy neskutečná nuda, grafomanství a třeskutá vážnost a netolerance.No a k jejich nové formě, nikdy jsem nebyl anonym, zájemcům se vždy představil, ale já budu psát vždy jen tam, kde si můžu svobodně zvolit nick.:-)
58 56-oprava. Mělo být nový Neviditelný pes !
jerry, the stupid mouse | Mail | 17.02.2010, 14:21:29
K tomu to patřilo. Že jsou nový babouky, ani nevím :-() Jinák Neff + Wágner skutečně zabodovali -třeba tam jednou zůstanou sami.:-)
59 no ten nový čokl... vždyť je tam stejně registrace e-majlu
herdekbabka | 17.02.2010, 21:30:00
a z takového --- to je spamů jako..... Jinak všechny zdravím, gyps je konečně dole, ale stejně- ruky jsou jak cizí, snad se to rozhýbe - časem, cipísek - byl to ale pekelnej měsíc... už aby ty zmrazky roztály a člověk mohl vytáhnout paty. U nás je to pořád.ehm,ehm... Ne nadarmo se odjakživa říká že Bohunice jsou Sibiř Brna, vždycky je tu chladněji než pod kopcem... a taky bývalo.... zamlada jsme sem ještě v květnu chodívali na sněženky.... ale to tu ještě nebylo sídliště.....
copak Puňťa... jak se daří???
60 ju a Jerry -
herdekbabka | 17.02.2010, 22:36:58
vpravo dole v odkazech poslední řádek - Pavouci 2
61 jo Jerry - tak tu nezávislou
herdekbabka | 18.02.2010, 10:04:00
debatu neffovi asi stopli... už tam nejsou a dává to nenalezení..
62 Herdekbabko,
aida | 18.02.2010, 14:50:39
zdravím zpátky mezi obouruké a mám dotaz - když jsou Bohunice Sibiř Brna, co jsou Kohoutky? Já to nevím, jsem náplava původně z Lesné a pak ze Starého Brna, tady bydlíme jen posledních 18,5 roků. Nějaká další brněnská úsloví byste v zásobě neměla, docela by mě to zajímalo? Rodiny obou mých rodičů z Brna nejsou, takže jich se zeptat nemůžu.
63 Se čtyřkolkou to vidím na jaře nalevačku
JiVo | 18.02.2010, 16:16:48
Právě jsem rozesílal mail:Vážení přátelé,
momentálně jsem tak trochu mimo provoz a nejméně příští měsíc budu vyřazen zcela. Stačil k tomu jeden infikovaný komár a dvě hloupé lékařky. ( 1/ Konec července, OHES na chalupě – Jak dlouho ten flek na noze máte? 6 týdnů ? To je málo, to pořád může být jen prudká alergická reakce a borelii bychom v krvi ještě neprokázali. Počkejte do podzimu a zajděte si k svému praktickému lékaři. 2/ Listopad, Praha, ordinace obv. lékařky – Tady máte žádanku na laboratoř a chodit sem již nemusíte, telefon na vás mám, a kdybyste byl positivní tak zavoláme. A nevolali.) Výsledek jistě tušíte. Pět týdnů beru silné antibiotika po kterých mi je blivo. Před 14 dny jsem začal hledat nového praktického lékaře, našel jsem po týdnu,trochu se divil druhu a dávkování antibiotik, udělal znovu laborku, ta jen potvrdila, že jsem v krvi borelii měl, již nemám, ale jemu se to nelíbilo. Na ambulanci infekčního odděl na Bulovce se jim to nelíbí taky, v pondělí mi příjmou, udělají lumbálku a podle výsledku ( je odhadnutelný dopředu) tam budu nejmíň 14 dní na kapačkách a dalších 14 dní budu denně docházet. To vše když to dobře půjde a podaří se ty mrchy vytlouct v nervové soustavě. Tam na ně běžný antibiotika nemůžou.
Jsem pěkně nasranej, hezky mi litujte a hlavně mi neposílejte žádné fórky do mailu, ono by se to nevešlo.

Zdravím J.
A dávejte si pozor na komáry, na klíšťata a na doktory taky.
64 tak to nevím - já většinou jen místní-
herdekbabka | 18.02.2010, 16:22:53
původem z Novosad - pak nás vystěhovali na čas k nápravě na Cejl do té pověstné, pak jsme se vrátili na Oltec pod kopec +/-28 let a ten zbytek za kopec.Takže jsem skoro furt doma- dětským a teen šmejděním se spolužáky -v bráchově závěsu/do družiny jsme nechodili a úlohy povinně jen ve škole jinak nebyl čas/ -po hasičské Lískovecké hody ažOstopovice ohraničeno dolními Pisárkami - k Rivcu- K.Kolonie- tam se mi moc líbilo, Červeňák - cihelna.....joo jaktak koukám hezký obvod a všechno pešom....no bejvávalo.... :-)) Kontakty pozdější s dalšími nebyly až tak důležité i když sem tam nějaký místní detail bezděky vyplynve ale momentálně nic...Co se mi právě vybavilo - že jsme si cestu na Zimák zkracovali přes Špilas s bruslemi přes rameno do Lužánek nás došla docela banda, jak jsme cestou přibírali další..- kdepak šalinou ...jo... kde jsou ty časy....
65 JiVo,
aida | 18.02.2010, 16:27:28
přeju hodně štěstí, moje šéfová byla s borelkou skoro rok na neschopenece (v rámci toho byla několikrát v nemocnici na intenzivní léčbě); doteď není úplně v pořádku. Kamarádka si pro změnu protrpěla tu Vaši plánovanou 14denní hospitalizaci s kapačkama, taky není v pořádku, a tchán nám po borelce částečně ochrnul, atd. atp. - podobných případů mám v okolí ještě několik. :-/ Držte se!
66 JIVO jak se to projevilo ??
herdekbabka | 18.02.2010, 16:37:39
či poznalo.... jedinou obranu kterou používáme je BÉČKO žádné injekce ?či spreje???
67 aido, krajanko dík
JiVo | 18.02.2010, 16:40:09
Nejvíc mi na tom míchá, že to vše, podle opatrně ( nikoliv na plnou hubu) sdělených názorů lékařů z infekčního je úplně zbytečný: Když mám podezření na boreliozu, nasadím antibiotika včas a na žádnou laborku nečekám.
68 Projev -
JiVo | 18.02.2010, 16:48:25
ve druhé polovině května mi ďobl evidentně komár do jamky v podkolení. Udělal se pupen, kolem ostře ohraničený flek. Ten flek rostl nakonec k zakrytí nestačily dvě dlaně. Žádný repelent jsem v květnu neužíval, ostatně žádné hejna komárů se v okolí nevyskytovali a do lesa jsem v tu dobu taky nelezl.
69 Ony
aida | 18.02.2010, 16:50:56
to prý dneska přenášejí i muchničky (od těch to měla ta moje kamarádka), šéfová to měla od klíšťat, jenže v Krkonoších, čili v pro klíšťata netypické lokalitě.
70 Herdekbabko,
aida | WWW | 18.02.2010, 16:53:52
mám pro Vás pěkná odkaz, viz. www. Hlavně si projděte rubriky Svratecký náhon, Úvoz, Hlinky atd. Moc pěkné! Ten náhon pamatujete?
71 Jak se daří Punťovi ?
Halladin | 18.02.2010, 17:51:57
72 ad 63 -borrelia
jerry,the stupid mouse | Mail | 18.02.2010, 18:19:36
Borreliii má v sobě spousta lidí, včetně mě./ U mě to skončilo flekem, který po ATB zmizel/ Není snad dodnes dokázáno,zda to přenášejí komáři,nebo výhradně klíš´tata, ale to nevadí. Červený flek/erythema migrans/ navíc bývá jen asi u poloviny postižených. Reakce na klíště -pupen,zarudnutí v okolí je spíš záležitostí pár dnů. Erythema migrans je samo o sobě indikací k ATB léčbě, protilátky se objeví pozdě/až po 4-6 týdnech/ Protilátky nevymizí,stejně jako borrelie ,jde jen o to aby tělu neškodily.Navíc ty protilátky nejsou ochranné, takže po dalším infikovaném klíštěti může znovu vypuknou borrelióza. U většiny lidí je průběh lehký, ale bohužel jsou i lidé s komplikacemi a to i ti správně léčení. Ani tenhle průběh ale neznamená nutně nějaké komplikace v budoucnu. Takže , chce to optimismus.:-)
73 tak Puňťa je v pohodě, ani zima mu už asi není
herdekbabka | 18.02.2010, 19:17:53
no je to už hodně dávná vzpomínka ale ano - jak na zbytky u Mendláku - /Výstavní/vč. vpustě do pod svatoanenského meandru u radnice Starobrněnské, která stávala pokud se nepletu -přibližně na boku co teď zastavují trolejáky- a šaliny jezdící takovým klikyhákem okolo kláštera tou uzkou ulici mezi ním a budovami co už asi 30 let padají a praskají a furt ne a ne spadnout. A na místě nynější tratě - byl moc hezký park kde stála socha Mendelai na výtok na Vodní, potom rozkopané Novosady /chodili jsme se dívat/jak se to dávalo do potrubí a dlouho ještě tekla voda pod viadukt-bokem - před Amerikou ještě v těch zbytcích před /pod viaduktem bývávaly - než se to, usadilo byly potůčky, když víc pršelo. Mno až lidský zásah - potrubí zrezaví kdo ví... jednou... říká se že voda si vždycky původní cestu najde... a když prší - tak to lze - koho to zajimá - zpozorovat. Taky jsem ještě viděla brněnské Benátky ... cestou do Komecu po levé straně. Co ale dodnes nevím.. jestli to náhodou nebyl právě soutok se Svitavským - co vedl a ještě zbytky vedou za domy na Vlhké pod Křenkou a dál Mosilanou tam je to taky ještě vidět /v tom areálu/- prostorově by to odpovídalo a prý to chtějí obnovit.... pro kolaře.. a oddychovou zonu.. bývávalo tu vody docela dost... od nepaměti....
74 ju a dík za ten odkaz -
herdekbabka | 18.02.2010, 19:35:59
ani jsem o těch stránkách nevěděla - i když si novodobé změny snažím hlídat.. byly jiné starosti .. hmm, je to ostuda nebo ne...
Co jsem ale nezapoměla, jak šíleně vypadala Lesná ze začátku .. úplně holej kopec, strašně jsem se bránila abych na té pustině nebydlela. když jsem tam pak zatoulala v devadesátých - nestačila jsem se divit. Do Bohunic mně táhlo - ten různorodý terén, už tehdy dostatek původní zeleně a hlavně byla jsem doma.....a taky blízko do města 11 minut k nádraží je přijatelné ...
75 Lesná
aida | 18.02.2010, 19:53:18
mi při té své syrovosti nakonec připadala krásná, horší je to teď - baráky (některé) spravené, obložené a obarvené, s novými balkóny, s nástavbami. Já vím, pro lidi tam bydlící je to fajn, ale styl se ztratil. Naposled jsme tam byli o vánočních svátcích a ze všech těch nestylových nástaveb, vzhledově příšerných balkónů a té žluté a oranžové všude kolem mi bylo mírně mdlo, fakt se mi to tam teď vůbec nelíbí. Navíc, občanská vybavenost na nule (pár hyper-super a pak nic), takové ty sochy a plastiky, co tam porůznu byly, jsou taky pryč. A daleko do centra odtud bylo vždycky (teď to ještě DPMB vylepšila a žádná přímá linka do štatlu nevede, vždy je aspoň jeden přestup), v tomhle jsou ty Bohunice zlaté.
76 Jinak, pod odkazem
aida | WWW | 18.02.2010, 20:02:08
je celá trasa toho náhonu, porovnaná s dnešním stavem a s fotkama tehdy a teď, jestli jste to našla?
77 aido dík....
herdekbabka | 18.02.2010, 21:06:42
a taky že paměť ještě funguje.... a že lidi zajímá jak Brno vypadalo, přiznám, že jsem o tom neměla tušení, je to báječné....
78 Že jo?
aida | 18.02.2010, 21:11:58
Já mám sice všelijakých knížek o Brně a Starém Brně doma hromadu, ale až podle toho zákresu jsem si to líp uvědomila.
79 nezbejva mi,
Mysch | 18.02.2010, 22:07:08
nez prat gute besserung.
80 no já zase pamatuji,
herdekbabka | 19.02.2010, 09:04:21
ale někdy - když se zatoulám - tak málem nevím kde jsem...některé části se rychle mění, ale bohužel málokdy k dobru... ti naši pra pra pra byli lepší a šikovnější s lepším fištronem... bohužel pro nás mínus....
81 Jerry - jen tak pro zajímavost - z doktorského pohledu
herdekbabka | 19.02.2010, 16:05:34
nám vždycky bábi nutila kvasnice a později i B vitamím, vždycky když jsme šli ven - že na nás nepůjdou komáři a podobná havěť, prý v sobě mají něco co tělo zpracuje na nějakou "vůni" kterou nesnášejí. Co na to odborná meducína. Faktem ale je, že vždycky, když jsme šli na Pálavu ... v rámci 100 jarních km, většina se sprejovala a mlátila okolo sebe .. a na nás nešli... docela by mne zajímalo jak to vlastně je. Lidí okolo lužních, kde je a bylo vždycky komárů a podobné havěti neúrekom -žili a žijí, a neočkovávalo se ani nesprejovalo.... a naši pra pra nebyli hloupí, jak si většina dnešních mudrců myslí...hmm
82 No, herdekbabko,
aida | 19.02.2010, 18:03:32
oni se tam v těch lužních oblastech možná nesprejujou, zato mají protilátky proti západonilské horečce a malárii (fakt nekecám, je to prokázané, jde o Lednicko-valtický areál, moc se o tom neví).
83 ten závěr byla jen dedukce -
herdekbabka | 19.02.2010, 18:17:42
mne víc zajímá ten začátek - jestli o tom doktorskej náhodou něco neví....
84 B vitamín
Ifča | 21.02.2010, 16:56:54
Doktorskej teda nejsem... ale pot člověka požívajícího nadměrné dávky B-vitamínu je poznat po pachu i pro lidský nos (teda aspoň ten citlivější). Hodně lidí tvrdí, že to odpuzuje i hmyz - nezkoušela jsem, ale věřím tomu.
85 84 :-)) no ale pak se divím, že se tím nikdo
herdekbabka | 21.02.2010, 21:19:30
nezabýval, dovedete si představit těch ušetřených peněz za léčení?? 15 kč za Béčko, nebo +/- stejnou částku za kvasnice proti očkování, sprejům a pod. .....
86
krista | 22.02.2010, 07:39:02
Ono se říká, že záleží i na krevní skupině. Na mě žádné potvory moc nejdou, klíště jsem měla si 3x v životě. A mám úplně nejčastější krevní skupinu, tak je to asi jen pověra.
87 Taky jsem to slyšel o tom Béčku
jerry, the stupid mouse | Mail | 22.02.2010, 12:03:57
asi to sám vyzkouším.:-) Všeobecně se to tvrdí, ale vědeckou práci jsem na to nečetl. A navíc, není ještě prokázáno, že komáři přenášejí borreliózu.
88 Už by se někdo moh obětovat a napsat článek...
jerry,the stupid mouse | Mail | 23.02.2010, 20:21:34
Bylo by tohohle blogu škoda,ne? Já jinak teď píšu jen o hradech a historii,což by vás tady asi nenadchlo.
89 jerry, proč ne ?
Halladin | 23.02.2010, 20:35:52
Byl už tady seriál o francouzských katedrálách..... a měl úspěch
90 abych taky
Mysch | 25.02.2010, 20:33:33
prispel troskou do mlejna, moje teorie je, ze vsechny tyhle krvelacny bestie se orientujou po cuchu.
a clovek cerstve osprchovanej je nelaka. a taky clovek s jim neprijemnym aroma taky.
takze mimo sprchy (osvedcene) zkousejme cibuli, cesnek, alkohol, a vubec badatelske cinnosti se meze nekladou.
91 no víš Myschi , ale jak kdy a jak kde
herdekbabka | 26.02.2010, 10:31:24
ono stavit se cestou do kina na oblíbenej tatarák s patřičně počesnekovýma topinkama v Avionu a pak se dvě hodiny dusit v kině ... taky není to pravý ořechový.... je to už dávno, ještě nebyly šílený krávy a tamější tataráky byly vyhlášený.... joo byli jsme mladí...
92 ja teda nevim,
Mysch | 26.02.2010, 18:12:23
ale my teda tady v kine nemame ani komary, ani zadnou jinou krvelacnou havet.
93 no včil si rejpnu -
herdekbabka | 26.02.2010, 18:45:08
stavíte-li tak jako německé firmy u nás, tak opravdu tam asi komáry nemáte. V našich původních stavbách obvykle bývají sklepy a technická podlaží a stačí jednou prasknout voda a.....
94 k 85
Ifča | 27.02.2010, 08:55:13
Nojo, ale pořád to má ten vedlejší efekt, že člověk poněkud páchne. Léčivé účinky česneku jsou taky, myslím, nezpochybňované, ale...
95 v mem veku
Mysch | 01.03.2010, 21:50:47
?
96 jak tak koukám a špekuluju...
herdekbabka | 15.03.2010, 19:02:02
Halle nemarodíš nám? Nepsal jsi jak prášky zabírají, i když tedy ani my jsme se neptali - .. ani onlooker nic... pánové co se s Vámi děje....je sice na" březen za kamna vlezem" to pravé počasí, navzdory evropsky vyhlášenému oteplování, že by Vám zmrzly klábosnice????? a co Puňťa....
97 Herdekbabko, čtenářko z nejvěrnějších :-)
Halladin | 16.03.2010, 19:23:04
Nemarodím, i když bych uvítal, aby to bylo lepši. Práce je moc, a sil ubývá.
Ale Punťa je dobrej, ne si ce jako novej, ale dejmo tomu zánovní, anebo jen lehce obnošenej.
A když už tak naříkáš, tak máš novej článek :-)
Tip: Číslo v hranatých závorkách [..] vytvoří odkaz na jiný komentář
Upozornění: Po zadání komentáře můžete být vyzváni k zadání hesla.
Toto opatření je dočasné a slouží k zabránění zahlcení diskuse nežádoucím spamem.
Pokud nemáte přidělené heslo, můžete si je vyžádat přes volbu 'Zanechte mi vzkaz', přidělení hesla ale není automatické.
Přidání komentáře